blobbackground

Van de customer journey naar een volledig meetbare website die converteert op verschillende punten.

fun forest website, screenshot, wordpress brothers

De volledige meetbare FunForest website

FunForest is het eerste klimpark van Nederland en is opgericht in 2003. Sindsdien is het alleen maar gegroeid. Daardoor was het bedrijf toe aan een nieuwe website in meerdere talen.

FunForest heeft ontzettend veel mogelijkheden en de nieuwe website moet dit laten zien. Tevens was het doel om het aantal conversies te verhogen en de professionaliteit van de parken te demonstreren. De voormalige website had problemen op een aantal vlakken, voornamelijk op het gebied van marketing. Er was geen focus op conversie. Dit vertaalde zich in een onduidelijke customer-journey en een minimale SEO-waarde. De website was dusdanig verouderd dat het zeer moeilijk- tot bijna onmogelijk was om de website aan te passen en uit te breiden. Er moest dus een nieuwe website komen.

De analyse van het vraagstuk

Om te beginnen zijn we gaan kijken naar de customer-journey: hoe gaan de bezoekers over de website van FunForest en kan dit efficiënter? Een nieuwe website vraagt om een nieuw design. Voor en tijdens dit proces is er een nauwe samenwerking geweest tussen onze marketingafdeling en onze designafdeling. Zo hebben we ervoor gezorgd dat de website zo ingericht zou worden dat deze hogere conversies zou gaan behalen met minder geld.

Nieuwe huisstijl en conversie

Na de customer-journeysessies zijn we gestart met het opstellen van wireframes. Deze wireframes zijn een uitstekende manier om bij de start van een project niet direct in kleuren, afstanden en lettertypes te denken. Er is juist aandacht voor de basis: welk tekstblok moet waar en waarom, waar moet de call-to-actionbutton, hoe ziet de sitemap eruit? Pas nadat deze zaken zijn vastgesteld, zijn we gaan kijken naar het design en de huisstijl. Structuur en opzet is net zo belangrijk voor een goede conversiegedreven website als het uiterlijk van een website.

De website is gebouwd met de multidisciplinaire aanpak waar WordPress Brothers goed in is. Marketing, development en design zijn altijd nauw betrokken geweest bij het proces. Dit heeft gezorgd voor een optimaal resultaat. De website is op dit moment volledig automatisch. Vroeger belde er veel eventuele gasten met vragen of om te boeken, nu kan dit allemaal via de website. Dit is niet alleen makkelijker, maar zorgt ook voor minder kosten voor FunForest. 

 

fun forest website, wordpress brothers
inforgraphic, flow, wordpress brothers
fun forest website, wordpress brothers

Het resultaat

Waar FunForest eerst een verouderde website had die niet was ingericht op conversie, is de website nu volledig meetbaar en converteert deze op verschillende punten. Dit zorgt voor hogere bezoekersaantallen. Tevens hebben we voor deze resultaten een volledig SEA- en SEO-traject gestart, waardoor we enorm goede resultaten hebben geboekt. We hebben hier ook voor het eerst gebruik gemaakt van ‘weather based marketing’ wat ervoor zorgt dat het dagbudget in Google Ads bij mooi weer omhoog gaat. Op deze manier kan FunForest meer bezoekers genereren. 

Meer weten? www.funforest.nl