Aafje is een organisatie die zorg verleent zoals ze die voor hun eigen ouders zouden wensen. Ze leveren thuiszorg en bieden ondersteuning in eigen huizen en revalidatielocaties. Aafje streeft ernaar écht het verschil te maken voor hun klanten door aandacht te geven, te luisteren en te voorzien in hun behoeften. Dit draagt bij aan vlot herstel, goede gezondheid en plezier in het leven. Om dat goed te doen is bekwaam en zorgzaam personeel nodig.
Kortom: Aafje stond voor een recruitment-uitdaging. De bestaande werken-bij website voldeed niet meer aan de groeiende wensen en behoeften. Er moest een nieuwe werken-bij website komen. Een die volledig geschikt was voor intensieve wervingscampagnes. De uitdaging: een website te bouwen die volledig afgestemd was op de employee value proposition (EVP) van Aafje, maar hen ook in staat moest stellen grote marketingcampagnes te voeren gericht op het aantrekken van nieuwe kandidaten én het opbouwen van een gemeenschap.
Het definiëren en uitdragen van Aafje's EVP op de website en het positioneren van henzelf als goede werkgever op de arbeidsmarkt. Synchroon aan dit proces zijn er voortdurend optimalisaties op de website doorgevoerd om het sollicitatieproces en gebruik te vergemakkelijken. Technische moest de website correct gekoppeld worden aan het gebruikte ATS-systeem om een werkbare flow op te zetten en het proces meetbaar te maken.
Om sollicitanten aan te trekken lag de nadruk lag op uitgebreide marketingcampagnes voor, tijdens en na de bouw van de website. Deze campagnes verliepen succesvol, maar data-analyse onthulde dat potentiële kandidaten moeite hadden om de juiste pagina's te bereiken vanwege beperkte categoriepagina's en filters. Met behulp van inzichten uit Hotjar-opnames en exit-surveys, hebben we een optimalisatieslag doorgevoerd op de filters. Belangrijk bleek onder andere de mogelijkheid om salarisindicaties weer te geven binnen de verschillende schalen.
Om aan de wensen en behoeften van Aafje te voldoen is er een nieuwe werken-bij website ontworpen en gebouwd waarop Aafje's EVP duidelijk naar voren kwam. Het nieuwe design bood hen het platform om duidelijk te communiceren wat hen als werkgever nu echt onderscheidde. We pasten de nodige technische koppelingen toe om ervoor te zorgen dat de website geïntegreerd was met hun ATS-systeem en intranet. Dit resulteerde in een naadloze sollicitatieprocedure, zowel voor sollicitanten als HR en een consistente online aanwezigheid die hun EVP weerspiegelde.
Dankzij de optimalisaties zagen we een stijging in het aantal sollicitaties en een betere match tussen kandidaten en functies binnen Aafje. Samenvattend zie je dat terug in de onderstaande cijfers:
WP Brothers heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en bouwen van effectieve, custom WordPress websites die je makkelijk zelf aan kan passen. Met onze multidisciplinaire aanpak zorgen wij ervoor dat er naast technische perfectie, ook hoge conversies gehaald worden en dat het design van jouw website volledig aansluit bij jouw wensen en doelgroep. Dus, ben je op zoek naar een nieuwe WordPress website óf wil je gewoon even sparren? Neem hieronder contact met ons op!
WP Brothers is jouw fullservice WordPress bureau. Ons team ontwerpt, bouwt en onderhoudt jouw WordPress website en helpt je graag een flinke stap vooruit.
Ons team ontwerpt, bouwt en onderhoudt jouw WordPress website. Benieuwd naar onze WordPress projecten?