Het is de missie van Menzis om goede, betaalbare en toegankelijke zorg voor iedereen mogelijk te maken, nu en in de toekomst. Dit wordt bereikt door samenwerkingen tussen verschillende vakgebieden op te zetten. Een mens- en doelgerichte werkomgeving, waarin iedereen welkom is, ongeacht achtergrond of levenssituatie, staat hierin centraal. De organisatie dient een afspiegeling van de samenleving te zijn. Het actief werven van divers, gekwalificeerd personeel is daarin een onmisbaar element.
Menzis klopte bij WP Brothers aan met een aantal complexe vraagstukken over de merkidentiteit en online aanwezigheid. Een van de belangrijkste uitdagingen lag in het feit dat Menzis van een inside-out strategie wilde overschakelen naar een outside-in strategie. Om dit goed te doen is diepgaand begrip van de doelgroep en concurrenten vereist.
Daarom hebben we in samenwerking met ons marketingteam van Social Brothers uitgebreid data-onderzoek uitgevoerd en het bestaande functiehuis geëvalueerd. Hierbij zijn diverse technieken gebruikt om de Employee Value Proposition (EVP), branding en functionaliteit van concurrenten bloot te leggen.
Uit dit onderzoek bleek onder andere dat de unieke functiebenamingen uit het functiehuis van Menzis bijna 70 keer minder gezocht zijn dan de synoniemen voor deze functies bij andere partijen. Hierdoor behoorde Menzis tot een van de kleinere spelers in de recruitmentmarkt. Het sterker positioneren van Menzis als werkgever vereist daarom focus op een sterke EVP.
Daarnaast was de recruitment-funnel van Menzis vrij reactief opgezet en werd er weinig gedaan om campagnes en vacatures actief te promoten onder de doelgroep. Hier liggen genoeg kansen om werken-bij Menzis onder de aandacht te brengen!
Op basis van dit onderzoek hebben we niet alleen strategisch advies gegeven over effectieve campagnes en functiebenamingen, maar ook over het inrichten van het technische landschap van de website.
Een werken-bij website met een apart domein wordt de basis. Deze website moet de kernwaarden van Menzis en de EVP duidelijk uitstralen aan geïnteresseerden en tegelijkertijd datagedreven zijn om de vindbaarheid te vergroten.
De aanbevolen structuur omvat:
Voor een succesvolle recruitmentstrategie is het van belang om te werken met een goed geïmplementeerd ATS-systeem (Applicant Tracking System). Dit ATS-systeem moet functies hebben zoals het meten van marketingactiviteiten van sollicitant tot medewerker, 1-1 persoonlijke communicatie met sollicitanten, dashboarding voor een overzicht van activiteiten en integratie van verschillende communicatiekanalen.
Menzis is nu in staat om effectievere campagnes te voeren en hebben hun functiebenamingen herzien om beter aan te sluiten bij de verwachtingen van hun doelgroep. Dit heeft geresulteerd in aanzienlijke verbeteringen in hun online aanwezigheid en merkwaarde.
WP Brothers heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en bouwen van effectieve, custom WordPress websites die je makkelijk zelf aan kan passen. Met onze multidisciplinaire aanpak zorgen wij ervoor dat er naast technische perfectie, ook hoge conversies gehaald worden en dat het design van jouw website volledig aansluit bij jouw wensen en doelgroep. Dus, ben je op zoek naar een nieuwe WordPress website óf wil je gewoon even sparren? Neem hieronder contact met ons op!
WP Brothers is jouw fullservice WordPress bureau. Ons team ontwerpt, bouwt en onderhoudt jouw WordPress website en helpt je graag een flinke stap vooruit.
Ons team ontwerpt, bouwt en onderhoudt jouw WordPress website. Benieuwd naar onze WordPress projecten?