De volgende stap in de hiërarchie zijn de USP’s of voordelen van je product of dienst. Deze moeten zowel in tekst als design duidelijk naar voren komen, bijvoorbeeld als tussenkopjes. Ze moeten makkelijk scanbaar zijn en in één oogopslag duidelijk.
4. Maak een krachtige CTA
Zo belangrijk dat hij hier een eigen kopje krijgt: de call-to-action. Maak een krachtige CTA die opvalt. Kracht zit in design, tekst en plaatsing. Kleur en plaatsing moeten ervoor zorgen dat de CTA opvalt en de gebruiker er niet naar hoeft te zoeken. De tekst moet aanzetten tot actie.
Vanwege de duidelijke focus op één type conversie, is er één CTA. De ene CTA kan wel meerdere keren terugkomen, bijvoorbeeld bovenaan de pagina en na de opsomming van USP’s. De eerste is dan voor wie al beslist heeft en de tweede voor wie nog overtuigd moet worden door de landing page.
Belangrijk is ook het formulier waarnaar de CTA leidt. In de meeste gevallen wil je immers contactgegevens hebben van leads. Maak dit contactformulier zo makkelijk mogelijk. Hoe meer info je vraagt, hoe groter de kans dat bezoekers afhaken. Vraag dus enkel essentiële informatie zoals naam en e-mailadres. Zorg ook voor duidelijke feedback als er iets mis gaat, bijvoorbeeld bij het invullen van een incorrect e-mailadres.
5. Adverteren en tracken
Na het awesome landing page design ben je nog niet klaar. Je landing page gaat pas echt resultaten opleveren, als je er mensen naartoe trekt met advertenties, zoals SEA en social ads. Ook is het belangrijk om de conversies te tracken en andere interacties met de landing page bij te houden. Dat is niet alleen handig voor de marketingafdeling, maar ook om het design te blijven verbeteren op basis van data. Wil je hier specifiek mee aan de slag, dan kun je ook gebruik maken van A/B-testen.
Nog een laatste tip: denk ook aan de mobiele versie van je landing page. Dit is belangrijk voor de vindbaarheid van je pagina, aangezien Google de mobiele versie gebruikt om te indexeren. Maar het is ook belangrijk omdat steeds meer websitebezoekers dit doen vanaf hun mobiel, zeker in de B2C-sector. En ook die bezoekers wil je een goede ervaring geven, want anders ben je ze kwijt.
Meer weten?
Wil je meer weten over webdesign? Lees dan ook onze andere blogs over webdesign, zoals ons blog over de designtrends van 2021.
Wil je een landing page met een awesome websdesign en skyhigh conversies? Neem dan contact op met WP Brothers. Onze designers en marketeer kunnen ongekende resultaten voor je bereiken. We zijn gevestigd in Utrecht en Rotterdam en werken door heel Nederland.