WP Brothers

vraag een offerte aan

- of -

bel 030 737 09 02

Wat maakt een goede Werken Bij website?

... en waarom is dat belangrijk?
screenshot website, wordpress brothers

Elk jaar studeren er ongeveer 37.000 studenten af aan het hoger onderwijs. Zij moeten vervolgens de arbeidsmarkt op. Sommigen zullen eerst naar Azië vertrekken om zichzelf te vinden, anderen zullen direct op zoek gaan naar een baan. Dit is jouw doelgroep. Alleen, hoe bereiken zij jou? Het is daarom van belang om een goede Werken Bij website te hebben. Volgens Bersin’s Factbook worden meer werknemers aangenomen via de eigen Werken Bij website dan via welke andere vacaturebank dan ook. Daarnaast kan je een eigen pagina inrichten zoals jij dat wil: mensen beslissen over het algemeen binnen 60 seconden of ze jouw pagina de moeite waard vinden of niet. Dan is het uiteraard van belang dat je een pagina maakt die veel indruk kan maken, toch?

Hoe doe je dat precies? Wij vertellen het, it’s what we do. Hieronder leggen we stapsgewijs uit hoe je dit precies aanpakt:

Strategie

Allereerst ga je nadenken over een strategie. Waarom is het belangrijk een Werken Bij pagina te hebben? Het is belangrijk dat je weet welke doelgroep je wil aanspreken en hoe je dit wil gaan doen. Jongeren die bij een startup willen werken spreek je bijvoorbeeld anders aan dan young professionals die op zoek zijn naar de volgende stap in hun carrière.

Je kan je door een Werken Bij website onderscheiden van andere bedrijven door een mobiele versie van je website te hebben. Heb je dat niet, dan ben je volgens David Goldin, CEO van Capify, al kandidaten kwijt. Volgens een recent onderzoek van iCIMS zoekt 70% van de werkzoekenden via zijn of haar telefoon. Key dus! Daarnaast is het een goed idee originele foto’s te gebruiken voor je pagina. Wie is de recruiter, wie is het team? Dit maakt het menselijk en toegankelijk. Bij hubspot.com hebben we deze strategie toegepast. Het is vanaf het begin al duidelijk voor de kandidaat waar hij of zij aan toe is.

Data-onderzoek

Onderzoek welke termen je doelgroep gebruikt. Gebruiken de kandidaten die jij zoekt eerder op zoekwoorden zoals  'copywriter', of toch eerder op 'tekstschrijver', 'marketing-assistent' of 'content creator'. Met data-onderzoek verkrijg je onmisbare informatie: waar komen de mensen die jouw pagina hebben gevonden vandaan en hoe kan je dit in jouw voordeel gebruiken? Wanneer je alle benodigde data verzameld hebt, kan je gaan kijken naar de volgende stap van je pagina: het design.

Bouw

Een goede website kan snel opgebouwd en aangepast worden en is daarnaast goed vindbaar natuurlijk! Werkzoekenden moeten op jouw pagina terecht komen zonder al te veel geklik. Google Jobs is hier een goed voorbeeld van. Google lanceert een manier om als werkgever (voorlopig gratis) vacatures te publiceren en in contact te komen met werkzoekenden. Google Jobs is helaas nog niet live in Nederland, maar al wel in Spanje en Engeland. Iets om in de gaten te houden dus! Wanneer dit allemaal is uitgedacht ga je pas verder naar de content.

 

Inhoud

De inhoud: hierin kan je de tone of voice goed laten doorschemeren. Welke doelgroep heb je en hoe pas je de pagina daarop aan? Bedenk ook goed wat er in een goede vacaturetekst staat. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat je niet mag discrimineren op leeftijd en geslacht. Een goede vacaturetekst is duidelijk en transparant. De meeste vragen zijn al beantwoord: wat zijn de werkzaamheden, wat is de sfeer van het bedrijf, voor hoeveel uren per week is de functie, wat zijn de functie-eisen en hoe werkt de sollicitatieprocedure? Wanneer de tekst gericht geschreven is zullen er natuurlijk meer passende kandidaten reageren. Dat scheelt weer tijd in het recruitmentproces. Zorg uiteraard dat alle inhoud voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming AVG, onze nieuwe privacywet.

Dingen waar je ook rekening mee kan houden - zeker wanneer je een wat jongere doelgroep hebt - zijn : vacatures delen via Whatsapp, meertalige pagina’s, recruitment-bot voor vragen en het verdelen van de vacatures per afdeling. Bij Debuut hebben we de vacatures gekoppeld aan verschillende persoonlijkheidsstijlen. Check it out!

 

Kortom, er komt veel bij een goede Werken Bij website kijken. Bij WP Brothers denken we met je mee. Dus, heb je hulp nodig bij het maken van de perfecte pagina of website, neem dan contact op:

niels, werknemer, wordpress brothers

Niels de Leng

Rasechte Rotterdammer gedreven door cijfers met een persoonlijk tintje.

lekker snel whatsapp-en
altijd bereikbaar via
van 9.00 tot 17.30

Whitepaper

Hoe maak je een goede website?

Download whitepaper

He Marketeer,

Waar dien je rekening mee houden als je een nieuwe website gaat realiseren? Wij helpen je graag. 

Groeten WP Brothers

Cookies op WP Brothers
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeur
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Statische
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Verander opties