WP Brothers

vraag een offerte aan

- of -

bel 030 737 09 02

10 simpele tips om je website in orde te hebben in coronatijd

Tijdens de coronacrisis letten we allemaal extra op onze hygiëne. We wassen onze handen vaker en zorgen ervoor dat we deurklinken en lichtknopjes regelmatig poetsen. Maar we moeten ook onze digitale hygiëne niet vergeten. Met een goede digitale hygiëne maak je deze tijd net wat makkelijker voor je klanten.
Digitale hygiëne
Communicatie naar je klanten

Waarschijnlijk heeft de coronacrisis invloed op je bedrijf. Jij en je werknemers werken bijvoorbeeld niet meer op kantoor. Je klanten kunnen zich dan afvragen of je nog bereikbaar bent. Als je een fysieke winkel hebt, vragen klanten zich wellicht af of die nog open is. Daarom is het goed om duidelijk naar je klanten te communiceren. We geven je tien tips.

  1. Gebruik een pop-up of banner op je website met korte informatie over je bereikbaarheid, zoals ‘we zijn bereikbaar via 030 737 09 02’ 
  2. Geef in dezelfde pop-up of banner ook korte informatie over je openingstijden, zoals ‘wij zijn helaas gesloten tot 1 juni’. 
  3. Vergeet niet je openingstijden aan te passen op de website zelf. Het kan verwarrend werken als hier wel nog de normale openingstijden staan.
  4. Denk ook aan de openingstijden in Google My Business. Ook deze pas je aan, als dat aan de orde is.
  5. Heeft de coronacrisis gevolgen voor je levertijden, geef dat dan ook duidelijk aan. Zo weten klanten wat ze kunnen verwachten.
  6. Heb je evenementen die niet doorgaan, laat het dan weten. Zoek zoveel mogelijk naar online mogelijkheden om events toch door te laten gaan. Zet een cursus bijvoorbeeld om naar een webinar.
  7. Stimuleer digitaal contact via de website. Denk bijvoorbeeld aan de optie om een livechat toe te voegen. Zo kun je je klantenservice draaiende houden.
  8. Geef klanten ook de mogelijkheid om een digitale afspraak in te plannen via de website. Zo kan ook dit klantcontact doorgaan.
  9. Geef ook uitgebreidere informatie over hoe je binnen je bedrijf omgaat met corona en welke gevolgen dat voor je klanten heeft. Kunnen ze alleen nog online winkelen? Of kunnen ze nog langskomen als ze enkele regels, zoals het verplicht gebruiken van een karretje, in acht nemen? Laat weten wat klanten nog van je kunnen verwachten én wat jij van hen verwacht. 
  10. Grijp kansen. Vraag je af waar je klanten nu behoefte aan zouden kunnen hebben en speel hierop in. Stimuleer bijvoorbeeld met gratis verzendkosten dat je klanten bij jou kopen en niet bij de concurrent. Of plaats producten waar nu veel vraag naar is, zoals yogamatten, prominent in je webshop. 

WP Brothers staat voor je klaar
Wil je meer weten over het aanpassen van je website of webshop? Of heb je hulp nodig? WP Brothers staat voor je klaar!

steven, eigenaar, wordpress brothers

Steven Ammerlaan

Geboren in Utrecht, gestudeerd in Amsterdam, werkt door het hele land.

lekker snel whatsapp-en
altijd bereikbaar via
van 9.00 tot 17.30

Whitepaper

Hoe maak je een goede website?

Download whitepaper

He Marketeer,

Waar dien je rekening mee houden als je een nieuwe website gaat realiseren? Wij helpen je graag. 

Groeten WP Brothers

Cookies op WP Brothers
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeur
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Statische
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Verander opties