WP Brothers

vraag een offerte aan

- of -

bel 030 737 09 02

Een mobile first website-ontwerp voor de Tony Chocolonely van de bananenwereld.

befrank website, mobiel, wordpress brothers

Mobile first website voor BeFrank

BeFrank is een startup. BeFrank wil graag de Tony Chocolonely van de bananenwereld zijn. Het bedrijf is opgestart om het proces en de opbrengst binnen de bananenkwekerij transparanter en eerlijker te maken. Het is voor BeFrank van belang dat het verhaal dat de website zou gaan vertellen zo neutraal mogelijk is: een verhaal over mens en milieu. De website moest informatief en wervend zijn voor de verkooppunten. Deze moeten op de hoogte gebracht worden van het bestaan van BeFrank.

BeFrank heeft de missie om de wereld eerlijker en leefbaarder te maken. Wij hadden het doel om voor BeFrank een mobile first website te ontwikkelen met een unieke look en feel, die past bij de huisstijl van BeFrank. Mobile first is een strategie binnen het webdesign waarbij de website bij uitstek geschikt is voor mobiele apparaten, zoals smartphones. BeFrank genereert met triggers in de supermarkt bij de fruitafdeling namelijk vooral bezoekers die de website via een smartphone bezoeken. 

be frank website, banaan, mobiel, slogan, wordpress brothers

Analyse van het vraagstuk

De uitdaging bij BeFrank zat hem in de vraag van de klant om een uniek en herkenbaar design. Toen we met BeFrank ging samenwerken was er nog niks: geen website, geen huisstijl. Alles moest nog ontworpen en ontwikkeld worden. Er zijn in totaal drie designs gemaakt en gepresenteerd. Hieruit is uiteindelijk het beste gepakt. De website moest jong, speels en fris zijn, net als het merk.

Branding en conversie

De website heeft veel unieke functionaliteiten. Dit maakt de website herkenbaar, dynamisch en sluit het aan bij de doelgroep. De website is mobile-first, wat het lastig maakte de website op een desktop te ontwerpen. Dit hebben we tot de pixel toe nauwkeurig kunnen berekenen.  Tevens ligt er op de website meer focus op branding dan op conversie: het is namelijk geen webshop. De website is het digitale visitekaartje  van BeFrank en moest daarom de positieve boodschap uitstralen en overbrengen.

opbouw website befrank, wordpress brothers
befrank website, mobiel, wordpress brothers

Het resultaat

Door veel te testen op verschillende apparaten en webbrowsers hebben we uiteindelijk een supertoffe, mobile first website gelanceerd voor BeFrank. We hebben overwogen om twee designs te maken, één voor mobile en één voor web. We hebben tijdens het project besloten dit niet te doen. Het resultaat dat we nu hebben is hieraan te danken. Het is een design met veel uitdagingen, maar het resultaat is het meer dan waard.  

Meer weten? https://befrank.world/

niels, werknemer, wordpress brothers

Niels de Leng

Rasechte Rotterdammer gedreven door cijfers met een persoonlijk tintje.

lekker snel whatsapp-en
altijd bereikbaar via
van 9.00 tot 17.30
Cookies op WP Brothers
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in onze privacy-statement.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeur
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Statische
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Verander opties